V roce 2006 nabyl účinnosti zákon č.132/2006 Sb., o kronikách obcí, kterým je každé obci uložena povinnost vést kroniku. Pro informaci Vám poskytujeme též text Důvodová zpráva k zákonu o vedení kronik. (Vedení kronik od účinnosti zákona č.132/2006 Sb. spadá do výkonu samostatné působnosti obce.) Metodiku týkající se vedení kronik zpracovává Archivní správa Ministerstva vnitra. Podle sdělení dr.Úlovce (Archivní správa MV) jsou všechny okresní archivy instruovány tak, aby byly schopny poskytnout odborné konzultace obcím i kronikářům ve věci vedení kronik.…
Nabízíme vám ke stažení Stručný přehled fondů EU (aktualizace k měsíci květnu 2008).
Nabízíme vám ke stažení dokument Sdělení Komise Evropskému parlamentu, Radě, Evropskému hospodářskému a sociálnímu vývoru a výboru regionů o evropském programu pro kulturu v globalizovaném světě.
Stáhněte si dokument Přínos kulturního a tvůrčího odvětví k dosažení lisabonských cílů - přijetí závěrů Rady EU
Ke stažení nabízíme konsolidovaný překlad Lisabonské smlouvy.
Zadání MK k prioritám kulturní politiky Jaké hlavní faktory (např. využití bohatství kulturního dědictví, využití kulturního potenciálu, stav infrastruktury kultury, aktivita nestátních neziskových organizací ve sféře kultury, systém podpory kultury, kvalita managementu kultury, poptávka po kulturních službách, aktivita podnikatelského sektoru v oblasti kultury atp.) ovlivnitelné ať již přímo (např. změnou priorit společnosti, změnou systému podpory, příkazem, nařízením, změnou legislativy atp.) nebo nepřímo (např. propagací, aplikací vzdělávacího programu, inovací technologie, organizací práce apod.) působí v současnosti na rozvoj kultury •a) příznivě •b) nepříznivě…
Úvodem Výsledkem historického vývoje v prostoru ČR je skutečnost, že jako „kultura" není obecně vnímána pouze jako umělecká činnost nebo její výsledky (v současnosti v celé šíři projevů a produktů, k nimž jsou práva chráněna podle zákona č.121/2000 Sb., autorského zákona), ale i poznávací, osvětové, zájmové a vzdělávací aktivity, stejně tak i spolková činnost, tradice a zvyky, dokonce i přírodní a urbanizované prostředí individuálního života. V námi upřednostňovaném obsahu pojmu „kultura" jsou proto obsaženy (mj.) činnosti knihoven, muzeí, galerií a divadel (včetně tzv. stagion); nabídka…
Informace Ministerstva kultury týkající se zrušení zápisu v evidenci těch knihoven, které nebudou od 1.1.2008 poskytovat přístup k informacím na internetu a informace o úhradě odměny autorům za půjčování. Stáhněte si dokument Informace MK o evidenci knihoven po 1.1.2008.
I v důsledku vývoje technických prostředků, se obce stále častěji stávají výrobci audiovizuálních děl (technická povaha záznamu a nosiče nehraje roli). zákon č.273/1993 Sb., o audiovizi upravuje (mimo jiné i) povinnosti výrobce audiovizuálního díla. Je zapotřebí upozornit zejména na povinnosti týkající se označování audiovizuálních děl (§3 zákona) a nabídkovou povinnost vůči Národnímu filmovému archivu (§7 zákona). Lze předpokládat, že obec nebude zvukově obrazový záznam vyrábět, rozmnožovat a nahrávat (a veřejně šířit) za účelem jeho komerčního využití (tj. že cena záznamu…
Vydávání periodického tisku se řídí podle zákon č.46/2000 Sb., tiskového zákona. Uvedený zákon ovšem upravuje pouze evidenční a jiné povinnosti vydavatele tisku. K zákonu je vydána vyhl. č.52/2000 Sb. k tzv. povinnému výstisku. Dalším zákonem, se kterým se musí i vydavatel periodického tisku vyrovnat, je autorský zákon (č.121/2000 Sb.). S výjimkou úředních (informačních) sdělení (včetně zápisů z jednání orgánů obce či jejich usnesení) a reklamy či inzerce, je nutno na texty otištěné ve zpravodaji pohlížet, jako na zveřejněná autorská díla…