Poslanecká sněmovna P ČR projednává novelu zákona č.250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů. Novela se týká i příspěvkových organizací zřizovaných obcemi a kraji. Text návrhu změny zákona je umístěn zde ke stažení - Návrh změny zákona č.250/2000 Sb. . Originál (tisk č. 542) lze nalézt na www.psp.cz.
Z textu důvodové zprávy k návrhu změny zákona o účetnictví : Protože jednou z podmínek pro zachycení majetku v účetnictví je jeho ocenění, je i v zemích Evropské unie tendence oceňovat „fiktivní cenou" ve výši 1 Kč, resp. 1 Eura kulturní památky a obdobný majetek, u kterého je problematické nebo neefektivní stanovit jeho ocenění jiným způsobem. Nejedná se o rozšíření předmětu účetnictví, ale pouze o zjednodušení metodiky oceňování. Pokud jsou tyto druhy majetku vedeny již v jiných evidencích, není známa jejich pořizovací cena a nebylo o nich účtováno,…
Text publikace "Kroniky" autora Mgr.T.Hromádky (II. upravené vydání) Vám dáváme k dispozici ke stažení. Autorská práva k této publikaci vykonává NIPOS podle zákona č.121/2000 Sb., autorského zákona. Jakékoliv nakládání s textem nad rámec osobního užití je nutno předem konzultovat s vydavatelem. Publikaci nabízíme ke stažení ve formátu PDF - Publikace Kroniky autora Mgr. T. Hromádky (II. upravené vydání)
V roce 2006 nabyl účinnosti zákon č.132/2006 Sb., o kronikách obcí, kterým je každé obci uložena povinnost vést kroniku. Pro informaci Vám poskytujeme též text Důvodová zpráva k zákonu o vedení kronik. (Vedení kronik od účinnosti zákona č.132/2006 Sb. spadá do výkonu samostatné působnosti obce.) Metodiku týkající se vedení kronik zpracovává Archivní správa Ministerstva vnitra. Podle sdělení dr.Úlovce (Archivní správa MV) jsou všechny okresní archivy instruovány tak, aby byly schopny poskytnout odborné konzultace obcím i kronikářům ve věci vedení kronik.…
Nabízíme vám ke stažení Stručný přehled fondů EU (aktualizace k měsíci květnu 2008).
Nabízíme vám ke stažení dokument Sdělení Komise Evropskému parlamentu, Radě, Evropskému hospodářskému a sociálnímu vývoru a výboru regionů o evropském programu pro kulturu v globalizovaném světě.
Stáhněte si dokument Přínos kulturního a tvůrčího odvětví k dosažení lisabonských cílů - přijetí závěrů Rady EU
Ke stažení nabízíme konsolidovaný překlad Lisabonské smlouvy.
Zadání MK k prioritám kulturní politiky Jaké hlavní faktory (např. využití bohatství kulturního dědictví, využití kulturního potenciálu, stav infrastruktury kultury, aktivita nestátních neziskových organizací ve sféře kultury, systém podpory kultury, kvalita managementu kultury, poptávka po kulturních službách, aktivita podnikatelského sektoru v oblasti kultury atp.) ovlivnitelné ať již přímo (např. změnou priorit společnosti, změnou systému podpory, příkazem, nařízením, změnou legislativy atp.) nebo nepřímo (např. propagací, aplikací vzdělávacího programu, inovací technologie, organizací práce apod.) působí v současnosti na rozvoj kultury •a) příznivě •b) nepříznivě…
Úvodem Výsledkem historického vývoje v prostoru ČR je skutečnost, že jako „kultura" není obecně vnímána pouze jako umělecká činnost nebo její výsledky (v současnosti v celé šíři projevů a produktů, k nimž jsou práva chráněna podle zákona č.121/2000 Sb., autorského zákona), ale i poznávací, osvětové, zájmové a vzdělávací aktivity, stejně tak i spolková činnost, tradice a zvyky, dokonce i přírodní a urbanizované prostředí individuálního života. V námi upřednostňovaném obsahu pojmu „kultura" jsou proto obsaženy (mj.) činnosti knihoven, muzeí, galerií a divadel (včetně tzv. stagion); nabídka…