Význam vybraných uměleckých aktivit pro utváření osobnosti dítěte ve věku povinné školní docházky a dětský scénický tanec. Kolektivní zájmová umělecká činnost zejména hudební, ale i taneční, divadelní a výtvarná existuje na území českého státu v rozmanitých podobách již několik století. V moderní době nabývá na novém významu pro svou schopnost probouzet, podporovat a rozvíjet ty stránky člověka, které civilizační procesy a negativní společenské jevy potlačují. Přestože jak rodiči, tak vzdělanci byly tyto činnosti obecně uznávány jako prospěšné a pro dítě…
V letech 2003-2007 řešil NIPOS výzkumný projekt Význam vybraných dětských uměleckých aktivit pro utváření osobnosti dítěte ve věku povinné školní docházky. U jeho zrodu stálo přesvědčení, že setkání s uměním jako specifická forma tvořivé kulturní výchovy dítě pozitivně ovlivní na celý život. Výzkum si kladl za cíl porovnat skupinu dětí, které navštěvují dětské divadelní a recitační kolektivy, tančí ve folklorních souborech a skupinách scénického tance, jsou členy pěveckých sborů a výtvarných kroužků se skupinou dětí, které takový zájem nemají. Chtěl prokázat,…
Výkonná agentura Evropské komise pro vzdělávání, audiovizi a kulturu (EACEA) zveřejnila českou verzi Průvodce programem EU CULTURE.