Seminář: Marketing, fundraising a management kulturních zařízení II
Datum konání: 25. listopadu 2024, 10–14 hod.
Místo konání: Český svaz vědeckotechnických společností, Novotného lávka 5, Praha 1, Kašparův sál
Účastnický poplatek: 600,00 Kč (Účastnický poplatek je možné vrátit pouze na základě písemné omluvy z důvodu nemoci nejpozději do 18. 11. 2024).
Uzavření registrace: 8. listopadu 2024
Po uzavření registrace přihlášek bude zaslána faktura na vámi uvedený e-mail.
Lektorky:
doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D., vedoucí Katedry hudební produkce Hudební fakulty JAMU
doc. PhDr. Ingeborg Radok Žádná, rektorka Akademie múzických umění v Praze
Kompletní medailonky obou lektorek jsou uvedeny níže na této stránce.
Anotace: Podoby vnímání kulturních a paměťových institucí se v posledních dekádách radikálně proměňují. Dynamickými změnami prochází umělecké prostředí i jeho institucionální kontext.
Zajímavá prezentace a inovativní motivace návštěvníků a konzumentů kulturního obsahu je nezbytnou součástí práce kulturních institucí. Ty pracují jak se svým digitálním prostorem pro prezentaci, tak s tradičním fyzickým. Každé z těchto prostředí vyžaduje jiný přístup a koncept.
Do popředí se tak dostávají nová témata jako využití umělé inteligence v umělecké tvorbě i manažerských procesech, práce s daty nejen z digitálních zdrojů, a koncept „třetích míst“ – prostorů, kde se komunita může setkávat mimo domov a práci. Zásadní se stává i otázka bezpečnosti a pohody na pracovišti, což zahrnuje jak fyzické, tak psychologické aspekty.
Kulturní manažeři dnes musí čelit nejen změnám v technologiích, ale i novým požadavkům společnosti, jako je inkluzivita, udržitelnost a posílení komunitních vazeb. Seminář poskytne inspirativní náhled na to, jak mohou kulturní instituce adaptovat své strategie, aby prosperovaly v rychle se měnícím světě.
V rámci první části semináře budou rozebírána zejména tato témata:
- Využití umělé inteligence v kulturních institucích, etické aspekty.
- Sběr, analýza a využití dat pro zlepšení komunikace s návštěvníky a optimalizaci provozních či finančních procesů.
- Jak kulturní instituce mohou vytvořit přívětivé prostory pro setkávání komunit mimo tradiční rámec.
- Bezpečnost a pohoda na pracovišti.
- Hybridní prostory: propojení fyzického a digitálního světa.
V druhé části semináře se budou lektorky věnovat vašim konkrétním dotazům a podnětům, které doplní interaktivní práce ve vybraném tématu. V případě, že máte svůj podnět, který může navazovat na výsledky semináře z roku 2023, můžete jej v rámci druhé části semináře krátce představit a sdílet.
Pokud budete mít zájem o účast na semináři, vyplňte, prosím, níže uvedený formulář:
Seminář Marketing, fundraising a management kulturních zařízení II
Kontakt: ladrova@nipos.cz
Medailonky lektorek:
doc. Ing. MgA. Lucie Pešl Šilerová, Ph.D. je vedoucí na Katedře hudební produkce Hudební fakulty JAMU, garantuje zde bakalářský, magisterský i doktorský studijní program. Pedagogicky se podílí na přípravě a výuce kurzů self managementu či entrepreneurshipu pro výkonné umělce na Akademii múzických umění v Praze, kde působí i v oborové radě doktorského studijního programu Hudební produkce.
Již během studia založila docentka Pešl Šilerová spolek Kultura & Management se zaměřením na edukaci v oblasti kulturního managementu. V dalších letech zaštítila či přímo produkovala řadu zajímavých projektů, mimo jiné v roce 2009 Středoevropské symposium uměleckého managementu s Michaelem Kaiserem, v roce 2012 „Oslavy 100. výročí narození Rudolfa Firkušného“. V roce 2018 v Brně založila festival Open House otvírající brněnské veřejnosti architektonicky zajímavá, jinak nepřístupná místa, který v současnosti navštěvují desetitisíce fanoušků a recentně pro festival získala podporu z programu EU Kreativní Evropa Kultura. V letech 2020 až 2021 působila jako garantka PR HF JAMU. V roce 2021 stála u zrodu studentského festivalu Nový svět, který se uskutečnil v rámci mezinárodního festivalu Moravský podzim.
doc. PhDr. Ingeborg Radok Žádná působí od roku 2010 na Hudební a taneční fakultě Akademie múzických umění v Praze (HAMU) na pozici proděkanky a prorektorky pro zahraničí a uměleckou činnost AMU a v současné době rektorky AMU. Vyučuje studenty Katedry hudební produkce. V rámci své činnosti byla nominována do řady grantových, odborných a pracovních komisí. Je řešitelkou a koordinátorkou mnoha projektů v oblasti tvůrčí činnosti, hodnocení kvality vzdělávání a hodnocení umělecké činnosti. Jako bývalá muzikantka se zajímá o možnosti uplatnění absolventů vysokých uměleckých škol, především hudebníků.
Od roku 1996 vykonávala produkční a manažerské funkce v kulturních institucích. V období 2000–2002 byla výkonnou komisařkou Kanceláře generální komisařky projektu Česká sezóna ve Francii 2002 při Ministerstvu kultury České republiky. Od roku 2002 zastávala funkci vedoucí produkce a obchodního oddělení a od roku 2004 funkci šéfa opery ve Státní opeře Praha. Zkušenosti s neziskovým sektorem získala ve funkci předsedkyně Správní rady Nadačního fondu Cen Alfréda Radoka a jako dlouholetá manažerka Nadace HAMU. Šest let působila v Radě Evropské asociace vysokých hudebních škol. V roce 2003 obdržela Řád rytíře umění a literatury, udělovaný francouzskou vládou.