Prof. Scott Ferguson

Scott Ferguson

J. Scott Ferguson je emeritním profesorem na Illinois Wesleyan University (IWU), kde působil jako ředitel sborových aktivit a profesor na hudební fakultě Fern Rosetta Sherff (2022-2024). Během svého působení na IWU vedl studentský sbor, univerzitní sbor a komorní pěvecký sbor a vyučoval učitelství zpěvu, sborové dirigování, sborovou literaturu a sbormistrovskou metodologii. Dr. Ferguson získal vysokoškolské vzdělání na Oberlin Conservatory v oboru varhanní hry. Absolvoval postgraduální studium sborového dirigování na University of California v Irvine, kde získal titul Master of Fine Arts, a na University of Wisconsin v Madisonu, kde získal titul Doctor of Musical Arts.

Před svým příchodem na Illinois Wesleyan University v roce 1996 působil na Státní hudební konzervatoři v Bratislavě, Hope College, Plymouth State University, The College of Wooster a University of California, Irvine. Jeho sbory vystupovaly na koncertních turné po celých Spojených státech a Evropě. Pod vedením Dr. Fergusona byl Illinois Wesleyan University Collegiate Choir prvním americkým vysokoškolským sborovým tělesem, s nímž King’s Singers spolupracovali na objednané skladbě, a byl prvním americkým sborovým tělesem pozvaným k vystoupení na proslulém festivalu kulturního umění Woordfees v jihoafrickém Stellenboschi. Sbor získal Grand Prix na mezinárodní sborové soutěži Voce Magna 2024 v Žilině na Slovensku.

Dr. Ferguson je vyhledávaným sborovým dirigentem, festivalovým lektorem a porotcem na mezinárodních soutěžích a pořádá sborové workshopy a přednášky ve Spojených státech, Evropě a Jižní Americe. Publikoval články o slovenské sborové hudbě v časopise ACDA Choral Journal a je editorem a tvůrcem řady Slovak Choral Series, kterou vydává Alliance Publications. Dr. Ferguson působil v letech 1976-2024 jako varhaník a ředitel kůru v kostelech po celých Spojených státech.

J. Scott Ferguson is Professor Emeritus at Illinois Wesleyan University (IWU), where he was Director of Choral Activities and the Fern Rosetta Sherff Professor of Music (2022-2024). During his tenure at IWU he conducted the Collegiate Choir, University Choir, and Chamber Singers and taught Applied Voice, Choral Conducting, Choral Literature, and Choral Methods. Dr. Ferguson received his undergraduate training at Oberlin Conservatory in organ performance. He completed graduate studies in choral conducting at the University of California, Irvine, earning the Master of Fine Arts, and the University of Wisconsin, Madison, where he earned the Doctor of Musical Arts. 

Prior to his appointment at Illinois Wesleyan University in 1996, he served on the faculty at the State Conservatory of Music in Bratislava, Slovak Republic, Hope College, Plymouth State University, The College of Wooster, and the University of California, Irvine. His choirs have appeared on tour throughout the United States and Europe. Under Dr. Ferguson’s direction, the Illinois Wesleyan University Collegiate Choir was the first American collegiate choral ensemble with which the King’s Singers collaborated on a commissioned work and was the first American choral ensemble invited to perform at the renowned Woordfees cultural arts festival in Stellenbosch, South Africa. The Choir won the Grand Prix at the 2024 Voce Magna International Choral Competition in Žilina, Slovakia.

Dr. Ferguson is in demand as a choral clinician, festival conductor, and adjudicator, and has presented choral workshops and lectures in the United States, Europe, and South America. He has published articles on Slovak choral music in the ACDA Choral Journal and is the compiler and editor of the Slovak Choral Series, published by Alliance Publications. He is a frequent member of juries at international choral competitions. Dr. Ferguson served as organist and/or choral director at churches throughout the United States from 1976-2024.

ANOTACE

BLOK/SESSION III

Téma transgender zpěváků ve sborech je v dnešní kultuře obzvláště aktuální. Procento sborových zpěváků, kteří se identifikují jako nebinární nebo trans, se zvyšuje a je nezbytné, aby sbormistři a soubory vytvářeli vstřícnou a podpůrnou atmosféru pro všechny zúčastněné. Přestože mé zkušenosti s trans zpěváky jsou omezené, podělím se s vámi o přístup, který jsem já a můj sbor zvolili, abychom zajistili, že všichni moji studenti budou mít ve sboru co nejlepší možné podmínky.

The topic of transgender singers in choral ensembles is especially relevant in today’s culture. The percentage of choral singers identifying as non-binary or trans is increasing, and it is essential that conductors and ensembles create a welcoming and supportive atmosphere for all participants. Although my experience with trans singers is limited, I will share the approach that I and my choir took to ensure that all of my students had the best experience possible in the choir. 

BLOK/SESSION IV

Podle nejnovější studie Chorus Impact Study, kterou Chorus America provedl v roce 2019, je sborový zpěv ve Spojených státech velmi rozšířený a více než každý šestý Američan starší 18 let je členem nějakého sborového tělesa. Tato prezentace se zaměří na možnosti sborového zpěvu ve Spojených státech, zahrnující amatérská komunitní tělesa od dětských sborů po soubory dospělých, poloprofesionální a profesionální tělesa, univerzitní sbory na dvouletých a čtyřletých vysokoškolských institucích a univerzitách s postgraduálním studiem, veřejné a soukromé školní sbory od základních po střední školy a církevní sbory. Stručně zmíníme také současné trendy v repertoáru, vliv COVID a sborové festivaly.

According to the latest Chorus Impact Study commissioned by Chorus America in 2019, choral singing is strong in the United States with more than one in six Americans over the age of 18 participating in a choral ensemble. This presentation will focus on opportunities for choral singing in the United States, including amateur community ensembles from children’s choirs to adult ensembles, semi-professional and professional ensembles, university choirs at two-year and four-year undergraduate institutions and universities with graduate programs, public and private school choirs from elementary through high school, and church choirs. We will briefly address current trends in repertoire, the impact of COVID, and choral festivals.